Onze geschiedenis

LTC de Meent werd op 29 juli 1942 te Bussum opgericht. De oprichters (12 man/ vrouw sterk) huurden de grond van de gemeente. Ondanks de oorlogstijd groeide de club. Om lid te worden moest je drie goed bespeelbare tennisballen hebben en goed schoeisel. Omdat dit soort goederen schaars waren, vond er een levendige uitwisseling van schoeisel plaats. Onzekerheid over het wel of niet kunnen voortbestaan van de club, heerste continu.

In 1946 is LTC de Meent een officiële KNLTB-club geworden. Daardoor mocht er meegedaan worden aan de competitie, werd er een Open Toernooi en clubkampioenschappen georganiseerd.

Onze club startte zonder clubhuis. De kleedkamers en toiletten van onze buurman, voetbalclub BFC, mochten gebruikt worden tot er eind jaren 40 een houten barak kwam wat als clubhuis diende. Deze werd twee keer uitgebreid en uiteindelijk kwam er een nieuw clubhuis, eind jaren 70. In 1992 is er mede dankzij de leden een geheel nieuw clubhuis gebouwd die centraal ligt op het park.

Sinds de oprichting in 1942 staat centraal dat we een club zijn waar prestatief en recreatief tennis prima naast elkaar bestaan, een gezellige familieclub met een ontspannen sfeer en vooral veel inzet van onze leden.