Ons park

Vanuit ons clubhuis (bouwjaar 1992) is er door de verhoogde aanleg een  fijn terras met uitzicht over alle banen. Ons park wordt omzoomd door bomen. Het clubhuis is een gezellige ontmoetingsplaats voor of na het tennissen en is dagelijks geopend van 9.00-23.30 uur. Het heeft een ruime keuken en een gezellige bar met een goed en betaalbaar assortiment aan eten en drinken. In de zomer is het goed toeven op ons zonnige terras. Het clubhuis is beneden voorzien van kleedkamers met douches en toiletten en een speelkamer voor de jeugd.

Voor de jeugd is er een trainingsmuur, een mini gravelbaantje en een van de banen kan worden veranderd in een viertal minibaantjes, waar onze jongste leden op het tennisspel kunnen worden voorbereid. Op ons ruime terras is ook een kinderspeelplaats waar de kinderen de mogelijkheid hebben om te pingpongen.

Bij LTC de Meent is de bar in eigen beheer. Het voordeel hiervan is dat de prijzen van de consumpties relatief laag zijn en dat er jaarlijks een aantrekkelijk en ook noodzakelijk bedrag in de clubkas vloeit. Dit betekent wel dat wij als leden zelf aan het werk moeten achter de bar. Natuurlijk wordt je vooraf wegwijs gemaakt in het reilen en zeilen van de barwerkzaamheden en de club tijdens één van de introductieavonden die jaarlijks voor nieuwe leden georganiseerd worden. Het draaien van bardiensten geeft leden de mogelijkheid om andere medeleden (beter) te leren kennen en sportieve contacten aan te knopen.

Er zijn 2 clubhuis-coördinatoren en per 2024 zijn dat Fred Ohm en Rico Hetharia. Beiden zijn te bereiken via clubhuiscoordinator@ltcdemeent.nl of mobiel (zie de ledenlijst in de LTC De Meent App)

Bij LTC de Meent streven we naar een gezellige en sportieve sfeer op en rond onze banen en in en om ons clubhuis.

De banen

Vanaf 2018 beschikt LTC de Meent over all weather Gravel Pro tennisbanen. Het onderhoud van de banen is in handen van Top Court en de Accommodatiecommissie. Aanwijzingen van beide partijen dienen ten alle tijden opgevolgd te worden.

De toplaag wordt in principe elke 4 jaar vervangen.